چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد + فیلم آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

۷۵ درصد بستری‌های کرونا امیکرون استان در مشهد هستند

  • کد خبر: ۹۹۹۴۹
  • ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳
  • ۱
۷۵ درصد بستری‌های کرونا امیکرون استان در مشهد هستند
در مشهد وضعیت شیوع کرونا همچنان پرشتاب است و احتمال می‌رود با توجه به ممنوع نبودن سفر به مشهد، در هفته‌های آینده و شاید در ایام نوروز ابتلا و بستری‌ها در این شهر همچنان افزایشی باشد.

عسکری | شهرآرانیوز؛ سرعت مهارنشدنی شیوع امیکرون در همه شهر‌های کشور بیش از حد تصور است و تقریبا جغرافیای کشور در مرز قرمزشدن قرار دارد.

در مشهد نیز وضعیت شیوع کرونا همچنان پرشتاب است و احتمال می‌رود با توجه به ممنوع نبودن سفر به مشهد، در هفته‌های آینده و شاید در ایام نوروز ابتلا و بستری‌ها در این شهر همچنان افزایشی باشد.

اکنون به گفته محمد پهلوان، رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، حدود ۷۵درصد از بیماران بدحال کرونایی بستری شده در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های خراسان رضوی در شهر مشهد بستری هستند.

محمدحسین درخشان، مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز اعلام کرد که ۷۶۰ خانه بهداشت و پایگاه روستایی در روستا‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعال است و بهورزان حدود یک میلیون و ۳۲۰ هزار نفر جمعیت روستایی و شهر‌های کمتر از ۲۰ هزار نفر را زیرپوشش دارند.

عواقب خطرناک در انتظار امتناع‌کنندگان از دریافت تزریق دز سوم

مجید جعفری نژاد، معاون فنی بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز اعلام کرد: در دو دز اول واکسیناسیون کرونا مردم استقبال خوبی کرده اند، به نحوی که نزدیک به ۸۵ درصد جمعیت هدف دو دز وکسن را دریافت کرده اند، اما متأسفانه به علت توجه برخی مردم به شایعات، استقبال خوبی از دز سوم واکسن کرونا انجام نشد.

این امر ممکن است باعث وخامت حال در زمان ابتلا شود. زیرا رفتار ویروس شناخته شده نیست و می‌تواند پس از گذشت سه ماه از تزریق واکسن، به شکل شدیدی در بدن جولان دهد.

وی درباره مسافران خارجی که قصد ورود به کشور را دارند نیز اعلام کرد که تب سنجی، داشتن کارت واکسن و پی سی آر منفی ازجمله موارد ضروری است که هنگام ورود به کشور از هم وطنان و دیگر ملیت‌ها انجام می‌شود.

افزایش ۳۰۰ درصدی مراجعه و بستری کودکان کرونایی

رئیس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر نیز با اعلام اینکه ویروس امیکرون بیشتر از سویه‌های قبلی کودکان را درگیر می‌کند، اعلام کرد: بر اساس بررسی ها، تعداد کودکان مبتلا در حوزه‌های سرپایی و بستری در بهمن امسال نسبت به ماه قبل از آن افزایش دوتاسه برابری داشته است.

علی جعفری افزود: علائم ابتلا به امیکرون در کودکان بیشتر مربوط به درگیری راه‌های تنفسی فوقانی و شامل گلودرد، سرفه‌های شدید، احتقان و گرفتگی بینی و سرفه‌های خروسکی است. باریک بودن راه‌های هوایی کودکان مهم‌ترین عامل شدت بیماری در این گروه سنی است و در بیشتر موارد با اختلال حس بویایی و چشایی نیز همراه است.

وی این را هم گفت که عامل اصلی ابتلای کودکان، حضور در دورهمی‌های خانوادگی است.

کارت واکسن لازمه سفر‌های نوروزی به مشهد

فرشید وفا، رئیس گروه سلامت کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز اعلام کرد که برای سفر‌های نوروزی به مشهد داشتن کارت واکسن الزامی است و این موضوع را می‌شود از طریق سامانه هوشمند امید کنترل کرد و کارت واکسن کرونا همه افراد اعم از خدمت دهندگان و خدمت گیرندگان کنترل می‌شود.

به گفته این مقام مسئول، مقرر شده است برای کسانی که هنوز واکسن دریافت نکرده اند، بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس صادر نشود و اولویت صدور بلیت با کسانی است که تزریق سه دز واکسن آن‌ها انجام شده است و بدون علائم مشکوک به بیماری هستند.

در خدمات رسانی بی‌وقفه به غیرکرونایی‌ها

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه ارائه خدمات مطلوب به بیماران غیرکرونایی در زمان اوج کرونا از مهم‌ترین برنامه‌های این معاونت محسوب می‌شود، اظهار کرد: در کنار خدمات رسانی به بیماران کرونایی، با اقدامات انجام شده در موج ششم کرونا، اختلالی در روند درمان بیماران غیرکرونایی ایجاد نشده است.

شاپور بدیعی با بیان اینکه علاوه بر بیماران مبتلا به کرونا، رسیدگی به بیماران غیرکرونایی به ویژه در حوزه‌های داخلی و جنرال از دغدغه‌های معاونت درمان به شمار می‌رود، تصریح کرد: بر این اساس در قالب تفاهم نامه مشترک با بیمارستان‌های غیردانشگاهی از ظرفیت این مراکز در خدمات رسانی به بیماران مبتلا به کرونا استفاده می‌شود تا ضمن کاهش بار مراجعه به بیمارستان‌های دانشگاهی، آسیبی به دیگر بیماران در دوران همه گیری کرونا وارد نشود.

مشهد، ناخوش‌احوال از اُمیکرون

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بنده خدا
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
0
0
ورود مسافران عراقی عامل اصلی افزایش آمار این بیماری
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->